Fortrydelsesret på Njordisk.dk
BEMÆRK: Nedenstående fortrydelsesret gælder kun for privatkunder. Der er ikke fortrydelsesret ved erhvervskøb eller b2b.
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, sendes alle varer i en samlet levering, bemærk at vi ikke delleverer.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail: info@njordisk.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Køber skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen og hæfter selv, hvis der opstår en skade under transporten.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Njordisk
v/Frk. Helsekost
Nørregade 28
6100 Haderslev
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.
Reklamation
Ved fejl, mangler eller eventuelle udeblevne leverancer bedes køber rette henvendelse til:
Njordisk
v/Frk. Helsekost
Nørregade 28
6100 Haderslev
Tlf.: (+45) 2559 2927
E-mail: info@njordisk.dk
Erhvervskunder
Køber skal fremsætte sin reklamation over mangler, der er eller burde være konstateret ved modtagelse, senest 14 dage efter varemodtagelsen og inden leverancen tages i brug eller bearbejdes.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte
Privatkunder
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Hos Njordisk har køber 24 måneders reklamationsret på alle varer.
Reklamationsretten betyder, at køber kan klage over fejl og mangler ved varen, der viser sig op til 24 måneder efter, at køber modtog varen. Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret brug. Det er endvidere en forudsætning, at fejlen eller manglen var til stede, da køber modtog varen første gang, også selvom fejlen først viser sig senere.
Køber skal reklamere inden for rimelig tid efter, han/hun har konstateret fejlen eller manglen. Reklamerer køber inden for 2 måneder efter, at fejlen er opdaget, anses reklamationen altid for at være rettidig.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Returvarer
BEMÆRK: Erhvervskunder kan kun returnere varer ved fejl og mangler samt efter forudgående aftale.
Køber kan returnere varer til følgende adresse:
Njordisk
v/ Frk. Helsekost
Nørregade 28
6100 Haderslev
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Køber afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne, når der er tale om en fortrydelse. Njordisk modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Køber skal huske at få en kvittering for afsendelse som dokumentation i de tilfælde, hvor sælger skal tilbagebetale fragtomkostningerne, dvs. reklamationssager.
Når køber returnerer varen til reklamation, bedes han/hun vedlægge kopi af ordrebekræftelse eller faktura, en detaljeret beskrivelse af problemet samt eventuel mailkorrespondance.
Køber skal også huske at oplyse registreringsnummer og kontonummer for sin bankkonto, hvortil refusion kan foregå ved reklamationer.
Klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Mia eller Lone på mail: info@njordisk.dk
Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan privatkunder indgive en klage til relevante nævn på området, hvis betingelserne herfor er opfyldt, jf. https://www.borger.dk/samfund-og-rettigheder/Klagemuligheder/Klagemuligheder-for-forbrugere.
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis køber er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal køber angive sælgers e-mail adresse info@njordisk.dk.
Standardfortydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Njordisk
Nørregade 28
6100 Haderslev
e-mail: info@njordisk.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________________________
Bestilt den: ____________________________________ Modtaget den: _________________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: __________________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: ______________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)